Ik wil geen reserveerbutler!

  • Martien Aalders

    Ongevraagd sta ik op jullie site en ongevraagd worden reserveringen van mijn zaak gekaapt door jullie. Minstens 9 van de 10 x werkt de reserveerbutler niet met als gevolg; boze gasten, gefrustreerd personeel, verpestte sfeer... Ik vind het schandalig dat jullie je ongevraagd met andermans zaken bemoeien. Kan dat anders?

    Martien

  • Tom-Eric

    Ik zal ook even uw vorige post hierheen verplaatsen zodat alles op 1 plek staat:

    > Beste redactie,

    > Ik begrijp dat u graag een website biedt waarop alle restaurant staan. Prima. Dat u jullie bezoekers de mogelijkheid bieden te reserveren via die site vind ik een ander verhaal. Dat is mij, eigenaar van mijn zaak, niet gevraagd.

    > Ik vind het zelfs een beetje onbeschoft dat jullie die mogelijkheid bieden zonder dat wij daar toestemming voor gegeven hebben want het zijn tenslotte mijn reserveringen en niet die van jullie.

    > Als het nog zou werken.. ik heb zelf een reservering bij jullie gemaakt bij mijn eigen restaurant en kreeg vrijwel direct een (geautomatiseerd?) mailtje terug met de mededeling dat jullie geprobeerd hadden te reserveren maar dat de telefoon niet werd opgenomen. Ik zat naast de telefoon en er is niet gebeld. Dat was niet de enige keer..

    > Dat betekent dus dat jullie je niet alleen ongevraagd met mijn zaken bemoeien maar ook in mijn portemonnee zitten te friemelen én dat ook nog met een website die niet deugt.

    > Ik heb nu 6 x exact hetzelfde mailtje van jullie ontvangen op mijn klachten. Ik zou het fijn vinden, al was het maar om jullie te motiveren daadwerkelijk iets goeds te doen met de talenten op computergebied die jullie ongetwijfeld hebben, als er oprecht en serieus op mijn klachten gereageerd wordt.

    > Groet,

    > Martien

  • Tom-Eric

    Beste Martien,

    Allereerst vind ik het vervelend als u 6 keer dezelfde mail hebt ontvangen. In ons helpdesk systeem vind ik helaas maar 1 bericht terug (met een ander e-mailadres), dus ik weet niet wat hier aan de hand is. Kan het zijn dat u met meerdere e-mailadressen heeft gemaild? Ons helpdesk-systeem koppelt die dan niet aan elkaar en dan zien we niet dat we al eerder geantwoord hebben.

    Butler is een gratis dienst die wij aanbieden aan onze bezoekers, zodat iedereen makkelijk een reservering kan plaatsen op elk tijdstip en niet afhankelijk is van de openingstijden van een restaurant, een goed gehoor, dezelfde taal, etc. Wij vermelden netjes tijdens het reserveerproces dat het om een butler-reservering gaat zodat onze bezoekers zich daar ook van bewust zijn.

    Natuurlijk is het onze bedoeling om onze bezoekers zo goed mogelijk te helpen. We proberen elke reservering zo snel mogelijk te behandelen en bevestigen en uit onze cijfers blijkt dat dit ook lukt. We bevestigen bijna net zoveel reserveringsaanvragen (90%) als dat onze klanten zonder realtime reserveersysteem doen. Ik vind het daarom ook erg vervelend dat uw test-reservering niet gelukt is. Ik zal navraag doen bij de butler die deze reservering heeft afgehandeld om te kijken wat daar aan de hand is geweest en hoe we dit in de toekomst beter kunnen doen.

  • Tom-Eric

    Wat betreft het uitschakelen van de butler-dienst, dit is op dit moment niet mogelijk, maar we kunnen wel een waarschuwingsboodschap boven het systeem zetten dat gasten beter direct met u contact op kunnen nemen als ze willen reserveren. Ook kunnen we een notitie in de backend van het systeem zetten zodat onze butlers aanvragen direct weigeren en daarbij vermelden dat u liever heeft dat er via uw website of telefoonnummer gereserveerd wordt.

  • Rico

    Goed elkaar even gesproken te hebben Martien en fijn dat je nu onze butlerservice beter begrijpt. Gelukkig is er uiteindelijk toch voor een oplossing gevonden waar we beide tevreden mee zijn.

Follow this dialogue by email

Markdown

We allow you to add structure to your topics and comments by using Markdown.